Monday, March 15, 2010

Perubahan atau kacau bilau ?

Baru-baru ini diumumkan keputusan SPM yang menunjukkan peningkatan.
Kalau tak silap aku, 6,277 pelajar memperoleh A dalam semua subjek.
Aku tak teruja sangat walaupun ada kawan bagitau bahawa ada pelajar OKU yang
juga mendapat result yang cemerlang.
Sebab aku tak teruja sangat ialah kerana pencapaian 'moral' budak-budak sekolah hari nih
sangat merosot.2 atau 3 hari sebelum result SPM keluar aku terbaca dalam Harian Metro
berita tentang seorang budak 12 tahun merompak dan membelasah seorang nenek.
Tu budak sekolah rendah lagi tu..yang sekolah menengah jangan cerita la..Macam-macam kes ada..rogol, mencuri motosikal, merempit, pergaduhan, pergaulan bebas dan sebagainya.
Bagi aku, akhlak dan moral lagi penting dari sijil SPM.

Bab paling panas di Malaysia terutamanya cerita dari kem PKR yang berdepan dengan
tindakan ahli-ahli Parlimennya yang keluar parti.PAS pula dihantui oleh badi 'Kerajaan Perpaduan dan isu J/Kuasa Disiplin .DAP plak diserang di Pulau Pinang dlm isu gerai melayu.
BN/UMNO tak ketinggalan direndam dalam suhu panas politik; MCA dengan kemelut kepimpinanannya, UMNO dengan isu royalti minyak Kelantan dan GST.

Ntah macamana akhiran politik Malaysia pun aku tak tahu..keke..

Semua ini perubahan atau kacau bilau ?



No comments:

Post a Comment