Monday, March 23, 2009

Senja Satu Persinggahan


-(Surat (gambar) di sebelah adalah barisan bentara NOSFERIAL, sa-buah gerombolan Metal Terengganu dulukala)-


Sebermola hidop memang singkat, setiap sesuatu yang bermola ditakdirkan Allah Tuhan punya Alam akan tamat.

Adapun maka dulunya zine hamba bernama MANTERAS, sempat terbit coma setakat satu isu di atas kertas. Sayugia hamba mau lanjutkannya ke-pada isu ka-dua, namun hamba se-ngahaja tiada terbit akan ia, karena di fikir hamba sudah tiba waktunya hamba 'bersara'.

Akan pula 'Tari Ombak' hamba congak2 mau jadi pegganti akan zine lama, namun seperti tutur tajuk pembuka cara, segalanya ada penamat dan hanya sementara.Umpama Senja yang hanya singgah sebentar, jiwa metal jua tiba-tiba menjadi pudar. Oh, alangkah manis mengingat saat mau disiapkan 'Tari Ombak', interview ber-sama Jelly Belly, Damokis, Nosferiel, Kekal dan Melon King hampir tamat disunting, apakan daya tiada hamba hantar untuk printing.

Ah! usah kawatir usah nyesal, ada dua interview hamba simpan yang asal. Mongkin hamba beropaya menatapkannya di sini, bukannya apa sekadar untok menghargai.

Lalu begitulah senja yang selalu hadir, singgah sebentar sebelum malam melabuh langsir, Rusty Blade pula lagunya ada cerita tentang Langsuir, usah didengar di malam friday, karena bimbang nantikan tuan hamba takut ke bilik air...

2 comments:

  1. malam ni mung jamm lagu mende nge bini mung?

    ReplyDelete
  2. Lagu 'Adam dan Hawa' Kumpulan al-Jawaher..

    "OOh adam, dari tanah kau dijadikan..."

    ReplyDelete