Wednesday, May 5, 2010

Crankshaft Pulley

Crankshaft pulley ialah salah satu komponen enjin kereta.Tugasnya ialah menjalankan alternator, power steering dan air cond dengan baik.

Keta aku mengalami kerosakan komponen tersebut pada 1 Mei baru-baru nih di bandar 'Texas' (Chukai, kemaman).

Punyalah susah mau cari komponen tersebut pada hari cuti umum...Akhirnya keta aku terpaksa 'bermalam' di Kemaman.Kemudian aku survey komponen tersebut kat kedai di Kuala Terengganu, akhirnya ketemu juga.Beli dengan harga yang agak 'umphnyampah' RM180.00.

Akhir skali, aku ke Kemaman semula utk hantar komponen tersebut utk dipasang.Jam 2.30 petang, 3hb Mei 2010, keta aku sudah 'sembuh' dan boleh keluar 'wad'.

Tapi itu semua adalah lumrah orang pakai keta..rosak di tengah jalan, kadang-kadang ada yang kena tunda.

Cerita keta aku rosak tak le penting sangat.

Apa yang aku nak story ialah pasal budak kena dek tembak polis di Selangor.
Kecoh 1Malaysia.Bagi aku cerita nih lebih penting diikuti sebab ianya melibatkan nyawa.

Aminulrasyid, 14 dan rakannya, Muhamad Azamuddin Omar -vs- Polis.

Aku tak sabar nak tahu apa akhiran kebenaran tentang kejadian yang berlaku itu.Ada panel siasatan ditubuhkan.Bagusle tu..siasat sampai dapat..

Aminulrasyid adalah anak kami juga, rakyat Malaysia!

No comments:

Post a Comment