Monday, January 24, 2011

Syiah dan Ahli SUnnah

1. Kebetulan terbaca satu artikel yang terpapar di sini (portal www.tranungkite.net) yang bertajuk "Sejarah Fitnah Dajjal Syiah dari 14H hingga 1426H".Artikel tersebut mungkin dicopy dari web lain sebab bahasa penulisannya macam bahasa indon.

2. Tak kisahlah ia dicopy ke atau tidak, artikel tersebut memuatkan beberapa 'fitnah' yang dilakukan oleh puak syiah dari kelompok Rofidhoh dari tahun 14H sampai 1426H.Ada beberapa user yang beri komen tentang artikel ini.Seorang user bernama 'fairlady' memuatkan komen berikut; "tapi masih lg yg tak nampak kebathilan syiah...bagaimana agaknya akal mereka ini.."

3. Aku cuba nak balas komen tersebut tapi kena jadi ahli portal tu dulu.Lecehlah plak,..jadi aku balas komen tersebut kat sini sajalah..

4.
Berbalik kepada komen; "tapi masih lg yg tak nampak kebathilan syiah...bagaimana agaknya akal mereka ini.." Maka aku nak tanya, "Bagaimana dengan golongan ahli sunnah wal jamaah atau sunni yang mengamalkan dan mempertahankan fahaman sekular, semangat kebangsaan dan ajaran kapitalis?"..Berlambak-lambak di pasaran.

4. Apa kurangnya fitnah golongan yang kononnya mengaku sunni tapi memberi pangkalan udara negaranya kepada musuh Islam untuk menyerang Afganistan dan Iraq.

5. Golongan sunni mana yang membantu Palestin dalam menghadapi Israel, atau, siapa yang membantu HAMAS yang sunni ketika mempertahankan Gaza? Siapa pula yang bersekongkol dengan Israel dalam menutup pintu sempadan Gaza dan menghalang bekalan ubat-ubatan dan makanan?

6. Golongan yang mengaku Sunni tapi dalam masa yang sama memisah-misahkan agama dengan politik dan beramal Islam separuh-separuh, menolak terang-terangan undang-undang jenayah hudud apa kurangnya...


No comments:

Post a Comment